Dla Pracodawców Dla Kandydatów O Nas Kontakt Oferty Pracy




Artykuły o Nas

Gwarancja

Czy można udzielić „gwarancji” na pracownika?

Wywiad dla Głosu Szczecińskiego



GSz: Pracodawcy potrzebują dobrych, rzetelnych pracowników. Czy są metody, aby takich ludzi wybrać?

Można poradzić sobie z tym problemem w różny sposób. Badania dowodzą, że bardzo popularną metodą jest szukanie wśród znajomych. Jednak taki sposób doboru ludzi niesie za sobą pewne niebezpieczeństwa. Możemy zatrudnić niewłaściwego człowieka, którego trudno zwolnić, bo mamy zobowiązania moralne, bo ten ktoś jest wujkiem naszego dobrego znajomego, bo ..... wątpliwości przy tej okazji jest wiele.

GSz. : Czy są wobec tego inne metody, które niekoniecznie budzą takie moralne rozterki?

Pracodawcy prowadzący samodzielnie rekrutację, mogą skorzystać z ogłoszeń prasowych. Dobrze zredagowane ogłoszenie prasowe, zamieszczone w odpowiednich mediach i we właściwym czasie może przynieść w efekcie całkiem niezły wynik w postaci ciekawych ofert kandydatów. Jednak trzeba bardzo umiejętnie zredagować treść ogłoszenia, aby celnie określić potrzeby firmy i skierować ogłoszenie do właściwej grupy potencjalnych kandydatów do pracy. Mogą w tym pomóc biura doradztwa personalnego, które umieją wybrać odpowiednie nośniki, dobrać treść oraz proponują atrakcyjne rabaty na ceny ogłoszeń.

GSz: W takim razie pracodawca może sam poradzić sobie z trudną sztuką doboru pracowników?

Oczywiście, ale mówi Pan tylko o rekrutacji. Na stanowiska, które nie wymagają wysokich kompetencji, można rekrutować używając prostych metod. Jednak każda niewłaściwie podjęta decyzja kadrowa może kosztować drogo. Reprezentant handlowy, który nie będzie w sposób rzetelny kreować wizerunku naszej firmy, pracownik, który będzie markował pracę, bo nie ma odpowiedniej motywacji lub jego aspiracje rozmijają się z przedzielanymi mu zadaniami, czas, który tracimy na adaptację, na wprowadzanie pracownika do pracy, dobre imię firmy, bo pracownik zwalniany nie będzie głosił chwały firmy, która go „skrzywdziła”.

GSz: Kreśli Pani czarny scenariusz?

Nie, nie jest to czarny scenariusz. Są to scenki z życia wzięte. W wyniku niewłaściwie przeprowadzonej rekrutacji obie strony są niezadowolone. Pracownik, bo nie ma pracy, bo ponownie musi przejść przez jakże trudny dla każdego proces weryfikacji, bo znowu czekają go zmiany, a przecież nie lubimy zmian w naszym życiu. Pracodawca nie ma pracownika, stracił bezcenny czas, znowu musi podjąć trud ponownego szukania.

GSz: Co zrobić, aby pracodawca zminimalizował ryzyko błędu, które może popełnić, a które przynosi tyle rozgoryczenia obu stronom?

Trzeba bardzo dobrze określić potrzeby swojej firmy oraz możliwości. O ile mamy wątpliwości, czy poradzimy sobie w rekrutacją pracowników, proponuję nie eksperymentować. Szkoda czasu. Są wyspecjalizowane biura doradztwa personalnego, które potrafią przeanalizować setki życiorysów i wyłowić z zalewu ofert te, spełniają nasze oczekiwania. Biura te potrafią również dobrać pracownika do istniejącego zespołu.

GSz: Jakie gwarancje ma pracodawca, że biuro doradztwa personalnego właściwie wykonało zlecone zadania?

Jeśli pracodawca udzielił wszelkich niezbędnych informacji potrzebnych do procesu rekrutacji, to możemy być pewni, że kandydaci do pracy będą odpowiadać wymaganiom. Mogą różnić się tylko cechami osobowościowymi. Gwarancją jest udzielana gwarancja. Nikt nie lubi powtarzać pracy, więc biura doradztwa personalnego dokładają wszelkich starań, aby wykonać zadanie rzetelnie

GSz: Dziękuję za rozmowę.

Powrót

www.studio-online.plStrony www szczecin