Poznanie potencja³u tkwi±cego w pracownikach jest pierwszym krokiem do sukcesu Pañstwa firmy. UniKadr Biuro Doradztwa Personalnego oferuje pomoc w tym zakresie.
Obecnie w ¶wiecie biznesu ¶cieraj± siê dwie koncepcje.
Jedna mówi, ¿e kluczowym czynnikiem sukcesu pracownika s± cechy jego osobowo¶ci tj.. uczciwo¶æ, pracowito¶æ, uleg³o¶æ lub dominacja, pogoda ducha, stanowczo¶æ...
Druga, zdobywaj±ca coraz wiêksze grono zwolenników twierdzi, ¿e kluczowe znaczenie dla wykonywania pracy na odpowiednim poziomie, maj± kompetencje osobiste pracownika np. wiedza zawodowa, znajomo¶æ rynku, komunikatywno¶æ, organizacja pracy w³asnej, umiejêtno¶æ podejmowania decyzji, wprowadzania zmian czy motywowania pracowników.
Kompetencje maj± tê przewagê, ¿e mo¿na je kszta³towaæ, zmieniaæ i mierzyæ. A to pozwala wykorzystywaæ je w podnoszeniu wydajno¶ci pracowników m.in. poprzez precyzyjn± rekrutacjê, ocenianie, a co za tym idzie, wynagradzanie pracowników, odpowiednie szkolenie, planowanie kariery
Przy budowie dobrego zespo³u, warto wiedzieæ, jakie cechy rozwijaæ i doskonaliæ u poszczególnych pracowników.
Bêdziemy wspólnie szukaæ odpowiedzi na pytania: - Jakie s± zakresy zadañ, czynno¶ci i odpowiedzialno¶ci dla poszczególnych stanowisk pracy i jakie pracownicy powinni posiadaæ kompetencje, by im sprostaæ?
- Jakie kompetencje s± kluczowe dla ca³ej firmy i którymi powinni siê charakteryzowaæ wszyscy pracownicy?
- Jakie kompetencje s± niezbêdne na poszczególnych stanowiskach pracy, by wydajnie realizowaæ postawione zadania oraz braæ za nie odpowiedzialno¶æ?
- Jak wzmacniaæ lub budowaæ kompetencje pracowników na poszczególnych stanowiskach?
- Jak wykorzystywaæ system kompetencji i opisy stanowisk pracy w rekrutacji, szkoleniach, rozwoju i ocenie pracowników?
|
|
| Efektem naszych dzia³añ bêd± nastêpuj±ce korzy¶ci: - poprawa organizacji pracy, wp³ywaj±ca na optymalizacjê kosztów pracy, wzrost sprawno¶ci realizacji zadañ oraz zadowolenie pracowników,
- mo¿liwo¶æ jednoznacznego egzekwowania obowi±zków oraz u³atwienie pracy pracownikom i ich prze³o¿onym, poprzez korzy¶ci jakie daj± opisy stanowisk pracy,
- tworzenie jednolitej, proefektywnej kultury organizacyjnej firmy poprzez wdra¿anie kluczowych kompetencji zawodowych, wspólnych dla wszystkich pracowników,
- ³atwo¶æ oceny i wyceny pracy poprzez odniesienie do kompetencji specjalistycznych, okre¶lonych dla poszczególnych stanowisk pracy,
- zaakceptowanie przez pracowników systemu kompetencji zawodowych, jako narzêdzia podnosz±cego wydajno¶æ ich pracy,
- wdro¿enie systemu kompetencji zawodowych i opisów stanowisk do procesu rekrutacji, szkolenia, rozwoju, oceny i ustalania wynagrodzeñ.
| | |
|