ZARZ¡DZANIE ZESPO£EM (16 h) czyli pigu³ka wiedzy i umiejêtno¶ci dla mened¿era Program przeznaczony jest dla osób pracuj±cych na stanowiskach kierowniczych, pragn±cych podnie¶æ swoje kompetencje mened¿erskie w zakresie motywowania pracowników, zarz±dzania zespo³em, delegowania uprawnieñ i motywacyjnej komunikacji. Trening jest znakomit± form± doskonalenia dla osób z do¶wiadczeniem w kierowaniu innymi oraz dla osób przygotowywanych do awansu. Temat szkolenia dotyczy kluczowych kompetencji mened¿erskich, których mo¿na siê nauczyæ i które mo¿na rozwijaæ.
Po szkoleniu uczestnicy bêd±:
- lepiej rozumieli rolê mened¿era
- potrafili okre¶liæ swoje obszary do rozwoju
- wiedzieli jak i chcieli motywowaæ pracowników,
- lepiej siê komunikowaæ z pracownikami,
- czuli potrzebê budowania kultury pracy zespo³owej
Jak przebiega szkolenie:
I: Przywództwo i kierowanie zespo³em
- Wprowadzenie do problematyki zespo³u, ról w zespole i przywództwa
- Æwiczenie zespo³owe KARTY. Analiza æwiczenia: Podstawowe regu³y funkcjonowania zespo³ów. Praktyka kierowania zespo³em– wypracowanie wskazówek przydatnych w pracy zarz±dzaj±cego, co robiæ, aby zespó³ pracowa³ efektywnie?
- Style kierowania wg Blancharda– test i omówienie wyników w kontek¶cie pracy i rozwoju zespo³u.
II: Delegowanie zadañ i uprawnieñ
- Wprowadzenie do delegowania. Studium przypadku – problemy z delegowaniem. Definicja delegowania
- Wady i zalety delegowania. Regu³y delegowania. Lista zadañ do delegowania. Matryca Eisenhowera’ i prawo Pareto w delegowaniu. Wskazówki praktyczne
III: Motywowanie pracowników
- Identyfikacja ¼róde³ motywacji
- Krótki przegl±d podej¶æ do problematyki motywowania
- Pozafinansowe rozwi±zania motywuj±ce pracowników do efektywniejszej pracy.
- Wypracowanie praktycznego „kodeksu motywowania”.
IV, V: Komunikacja i asertywno¶æ kierownika
- Wprowadzenie w problematykê komunikacji i asertywno¶ci i ich roli w pracy zarz±dzaj±cego
- Aktywne s³uchanie - æwiczenie „Urzek³a mnie Twoja historia”.
- Podstawowe techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach kierowniczych.
- Motywuj±ce ocenianie pracowników poprzez udzielanie informacje zwrotne (technika „hamburgera”)
VI: Negocjacje i rozwi±zywanie konfliktów w praktyce kierowania
- Ogólne zasady negocjowania i rozwi±zywania konfliktów, zasada win-win.
- Gra symulacyjna „Budowanie wie¿y”
- Podstawowe style rozwi±zywania konfliktów-test na rozpoznanie w³asnego stylu rozwi±zywania konfliktów.
- Rola zachowañ asertywnych, oraz umiejêtno¶ci interpersonalnych w radzeniu sobie z konfliktowymi sytuacjami w zespole