Dla Pracodawców Dla Kandydatów O Nas Kontakt Oferty Pracy





















Dla Pracodawców / Programy szkoleñ

ZARZ¡DZANIE ZESPO£EM PRACOWNIKÓW

czyli pigu³ka wiedzy i umiejêtno¶ci dla mened¿era
 

 

Program przeznaczony jest dla osób pracuj±cych na stanowiskach kierowniczych i osób przygotowywanych do awansu, pragn±cych podnie¶æ swoje kompetencje mened¿erskie w zakresie motywowania pracowników, zarz±dzania zespo³em, delegowania uprawnieñ i motywacyjnej komunikacji. Temat szkolenia dotyczy kluczowych kompetencji mened¿erskich, których mo¿na siê nauczyæ i które mo¿na rozwijaæ.

Szkolenie oparte jest na modelu zarz±dzania sytuacyjnego Blancharda.

Po szkoleniu uczestnicy bêd±:

  •  lepiej rozumieli rolê mened¿era,
  •  efektywniej zarz±dzaæ zespo³em,
  •  potrafili okre¶liæ swoje obszary do rozwoju,
  •  wiedzieli jak i chcieli motywowaæ pracowników,
  •  lepiej siê komunikowaæ z pracownikami i wspó³pracownikami,
  •  rozpoznawali typy konfliktów i dobierali strategie ich rozwi±zywania,
  •  czuli potrzebê budowania kultury pracy zespo³owej.

 PROGRAM  SZKOLENIA:

MODU£ I: Przywództwo i kierowanie zespo³em.

  1. Wprowadzenie do problematyki zespo³u, ról w zespole i przywództwa
  2. Æwiczenie zespo³owe „Obiekt z kosmosu”. Analiza æwiczenia: Podstawowe regu³y funkcjonowania zespo³ów. Praktyka kierowania zespo³em– wypracowanie wskazówek przydatnych w pracy zarz±dzaj±cego, co robiæ, aby zespó³ pracowa³ efektywnie?
  3. Style kierowania wg Blancharda– test, rozpoznanie preferowanego stylu kierowania i omówienie wyników w kontek¶cie pracy i rozwoju zespo³u.
MODU£ II: Delegowanie zadañ i uprawnieñ
  1. Wprowadzenie do delegowania. Studium przypadku – problemy z delegowaniem. Definicja delegowania
  2. Wady i zalety delegowania. Regu³y delegowania. Lista zadañ do delegowania. Matryca Eisenhowera’ i prawo Pareto w delegowaniu. Wskazówki praktyczne.
MODU£  III: Motywowanie pracowników
  1. Identyfikacja ¼róde³ motywacji.
  2. Krótki przegl±d podej¶æ do problematyki motywowania.
  3. Pozafinansowe rozwi±zania motywuj±ce pracowników do efektywniejszej pracy.
  4. Wypracowanie praktycznego „kodeksu motywowania”.
MODU£  IV, V: Komunikacja i asertywno¶æ kierownika
  1. Wprowadzenie w problematykê komunikacji i asertywno¶ci i ich roli w pracy zarz±dzaj±cego.
  2. Skuteczno¶æ komunikacji jedno i dwustronnej.
  3. Aktywne s³uchanie - æwiczenie „Urzek³a mnie Twoja historia”.
  4. Rozpoznawanie stylów komunikacji: uleg³y, agresywny, asertywny i ich skutków.
  5. Motywuj±ce ocenianie pracowników poprzez udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej (technika „hamburgera”)
MODU£  VI,VII: Negocjacje i rozwi±zywanie konfliktów w praktyce kierowania
  1. Ogólne zasady negocjowania i rozwi±zywania konfliktów, zasada win-win.
  2. Gra symulacyjna „Budowanie wie¿y”
  3. Podstawowe style rozwi±zywania konfliktów-test na rozpoznanie w³asnego stylu rozwi±zywania konfliktów.
  4. Rola zachowañ asertywnych oraz umiejêtno¶ci interpersonalnych w radzeniu sobie z konfliktowymi sytuacjami w zespole.
PODSUMOWANIE.

pdf-ico_1.jpg Pobierz program szkolenia. 


www.studio-online.plStrony www szczecin