Dla Pracodawców Dla Kandydatów O Nas Kontakt Oferty Pracy





















Dla Pracodawców / Programy szkoleñ

SZTUKA  SKUTECZNEJ  KOMUNIKACJI

czyli byæ mistrzem porozumiewania z innymi?


Komunikatywno¶æ to umiejêtno¶æ, która jest najwy¿ej oceniana spo¶ród innych umiejêtno¶ci spo³ecznych. Nie wa¿ne co powiedzia³ pan A, wa¿ne-co zrozumia³ pan B.. A jak z tym jest u Ciebie i Twoich wspó³pracowników? Czy zawsze rozumiesz, co mówi±, mimo, ¿e mówi± jak najbardziej po polsku? Jak czêsto s³yszysz: "bo ja to inaczej zrozumia³em"? Jakie prawa tym rz±dz±? Ile zale¿y od nas, a ile od tego z kim siê kontaktujemy? A mo¿e wa¿niejsze jest to gdzie, kiedy i w jaki sposób to robimy? Co powoduje, ¿e do siebie mówimy, ale nie rozumiemy siê nawzajem? Co robiæ aby to zmieniæ?

Za du¿o pytañ? Porozmawiajmy o tym na szkoleniu. Na pewno siê zrozumiemy!

Po szkoleniu uczestnicy bêd±:

  • lepszymi s³uchaczami i rozmówcami,
  • minimalizowali konflikty i niejasno¶ci poprzez stosowanie zasad poprawnej komunikacji,
  • w sposób jasny formu³owali swoje wypowiedzi uwzglêdniaj±c cechy rozmówcy oraz czas, miejsce i formê kontaktu,
  • "aktywnie s³uchali" i pokonywali bariery w efektywnym s³uchaniu,
  • wyra¿ali swoje emocje s³owem i mow± cia³a oraz odczytywali takie komunikaty u innych ludzi,
  • zdobywali informacje i aktywnie prowadzili rozmowê poprzez umiejêtno¶æ zadawania pytañ,
  • stosowali skuteczne techniki komunikacji (powtórzenie, parafraza, uogólnienie, feedbeck,...)

PROGRAM SZKOLENIA

MODU£ I.  Wprowadzenie w problematykê i efektywno¶ci poszczególnych modeli komunikacyjnych.

  1. Efektywno¶æ  komunikacji jedno- i dwustronnej.
  2. Æwiczenie „Studio radiowe”.
  3. Zasady redagowania poprawnych komunikatów.

MODU£ II. Komunikacja werbalna i niewerbalna.

  1. Wp³yw tego co i w jaki sposób mówimy, na porozumiewanie siê.
  2. Jak ¶wiadomie u¿ywaæ mowy cia³a, aby siê lepiej komunikowaæ.
  3. Wp³yw efektu „pierwszego wra¿enia” na komunikowanie.
  4. Rola stresu w skutecznym porozumiewaniu.

MODU£  III, IV Techniki skutecznej komunikacji:

  1. Aktywne s³uchanie„Urzek³a mnie Twoja historia” – dlaczego warto byæ dobrym s³uchaczem?
  2. Parafraza, powtórzenie, podsumowanie, udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
  3. Zasady budowania konstruktywnego komunikatu oceniaj±cego technik± „hamburgera”.
  4. Pokonywanie barier w komunikacji.

MODU£ V, VI Style komunikacji: uleg³y, agresywny, asertywny.

  1. Rozpoznanie w³asnego stylu komunikacji.
  2. Æwiczenie umiejêtno¶ci rozpoznawania poszczególnych stylów,
  3. Strategie komunikowania siê z osobami agresywnymi, uleg³ymi.
  4. Efektywno¶æ stylów komunikacyjnych.
  5. Asertywno¶æ – skuteczna strategia budowania relacji z innymi.

MODU£ VII Pe³na komunikacja czyli ¶wiadome stosowanie 4 rodzajów ekspresji.

  1. Dzielenie siê obserwacjami, przemy¶leniami, wyra¿anie uczuæ i wyra¿anie potrzeb.
  2. Æwiczenie konstruowania i wypowiadania pe³nych komunikatów .
  3. Zasady skutecznej ekspresji w sytuacjach zawodowych i osobistych.

PODSUMOWANIE

pdf-ico_1.jpg Pobierz program szkolenia. 


www.studio-online.plStrony www szczecin