SZTUKA SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI
czyli byæ mistrzem porozumiewania z innymi?
Komunikatywno¶æ to umiejêtno¶æ, która jest najwy¿ej oceniana spo¶ród innych umiejêtno¶ci spo³ecznych. Nie wa¿ne co powiedzia³ pan A, wa¿ne-co zrozumia³ pan B.. A jak z tym jest u Ciebie i Twoich wspó³pracowników? Czy zawsze rozumiesz, co mówi±, mimo, ¿e mówi± jak najbardziej po polsku? Jak czêsto s³yszysz: "bo ja to inaczej zrozumia³em"? Jakie prawa tym rz±dz±? Ile zale¿y od nas, a ile od tego z kim siê kontaktujemy? A mo¿e wa¿niejsze jest to gdzie, kiedy i w jaki sposób to robimy? Co powoduje, ¿e do siebie mówimy, ale nie rozumiemy siê nawzajem? Co robiæ aby to zmieniæ?
Za du¿o pytañ? Porozmawiajmy o tym na szkoleniu. Na pewno siê zrozumiemy!
Po szkoleniu uczestnicy bêd±:
- lepszymi s³uchaczami i rozmówcami,
- minimalizowali konflikty i niejasno¶ci poprzez stosowanie zasad poprawnej komunikacji,
- w sposób jasny formu³owali swoje wypowiedzi uwzglêdniaj±c cechy rozmówcy oraz czas, miejsce i formê kontaktu,
- "aktywnie s³uchali" i pokonywali bariery w efektywnym s³uchaniu,
- wyra¿ali swoje emocje s³owem i mow± cia³a oraz odczytywali takie komunikaty u innych ludzi,
- zdobywali informacje i aktywnie prowadzili rozmowê poprzez umiejêtno¶æ zadawania pytañ,
- stosowali skuteczne techniki komunikacji (powtórzenie, parafraza, uogólnienie, feedbeck,...)
PROGRAM SZKOLENIA
MODU£ I. Wprowadzenie w problematykê i efektywno¶ci poszczególnych modeli komunikacyjnych.
- Efektywno¶æ komunikacji jedno- i dwustronnej.
- Æwiczenie „Studio radiowe”.
- Zasady redagowania poprawnych komunikatów.
MODU£ II. Komunikacja werbalna i niewerbalna.
- Wp³yw tego co i w jaki sposób mówimy, na porozumiewanie siê.
- Jak ¶wiadomie u¿ywaæ mowy cia³a, aby siê lepiej komunikowaæ.
- Wp³yw efektu „pierwszego wra¿enia” na komunikowanie.
- Rola stresu w skutecznym porozumiewaniu.
MODU£ III, IV Techniki skutecznej komunikacji:
- Aktywne s³uchanie„Urzek³a mnie Twoja historia” – dlaczego warto byæ dobrym s³uchaczem?
- Parafraza, powtórzenie, podsumowanie, udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej.
- Zasady budowania konstruktywnego komunikatu oceniaj±cego technik± „hamburgera”.
- Pokonywanie barier w komunikacji.
MODU£ V, VI Style komunikacji: uleg³y, agresywny, asertywny.
- Rozpoznanie w³asnego stylu komunikacji.
- Æwiczenie umiejêtno¶ci rozpoznawania poszczególnych stylów,
- Strategie komunikowania siê z osobami agresywnymi, uleg³ymi.
- Efektywno¶æ stylów komunikacyjnych.
- Asertywno¶æ – skuteczna strategia budowania relacji z innymi.
MODU£ VII Pe³na komunikacja czyli ¶wiadome stosowanie 4 rodzajów ekspresji.
- Dzielenie siê obserwacjami, przemy¶leniami, wyra¿anie uczuæ i wyra¿anie potrzeb.
- Æwiczenie konstruowania i wypowiadania pe³nych komunikatów .
- Zasady skutecznej ekspresji w sytuacjach zawodowych i osobistych.
PODSUMOWANIE
Pobierz program szkolenia.