AUTOPREZENTACJA - SZTUKA WYST¡PIEÑ PUBLICZNYCH
czyli jak byæ zadowolonym z siebie, gdy patrz± na nas inni
„Jeste¶ nie taki, jak my¶lisz o sobie, lecz taki, jak postrzegaj± Ciê inni”. Te m±dre s³owa powtarzane przez wiele autorytetów, musz± sk³oniæ ka¿dego z nas do refleksji nad obrazem samego siebie w oczach innych. Zawsze chcieliby¶my profesjonalnie wypa¶æ przed szefem, zrobiæ dobre wra¿enie na wspó³pracownikach czy Klientach, zab³ysn±æ przed szerszym audytorium. Czê¶æ z nas ma do tego naturalny talent. Pozostali niech siê jednak nie za³amuj± – tak¿e takich rzeczy mo¿na siê nauczyæ. My pomagamy spojrzeæ na siebie oczami innych.
Szkolenie przeznaczone dla osób, które w pracy zawodowej staj± czêsto przed konieczno¶ci± publicznego reprezentowania firmy, prezentowania osi±gniêæ, projektów, raportów.
Po szkoleniu uczestnicy bêd±:
- potrafili dobrze siê zaprezentowaæ i mieæ z tego satysfakcjê,
- mocniej wierzyli w siebie i swoje mo¿liwo¶ci,
- rozpoznawali g³ówne czynniki na podstawie których jeste¶my oceniani,
- znali w³asny styl prezentowania siê przed innymi i oddzia³ywania na otoczenie,
- dostrzegali i wykorzystywali wp³yw autoprezentacji na odnoszenie ¿yciowych sukcesów,
- stosowali proste techniki podnosz±ce efekt wp³ywania sob± na innych,
- prowadzili profesjonalne prezentacje, z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych,
- umieli zarz±dzaæ stresem w sytuacji wyst±pieñ publicznych,
- kompetentnie reprezentowali swoj± firmê/instytucjê, buduj±c jej w³a¶ciwy wizerunek.
PROGRAM
MODU£ I Autoprezentacja.
- Autoprezentacja prowadz±cego- ¦wiadome zarz±dzanie w³asnym wizerunkiem i efektem pierwszego wra¿enia.
- Komunikacja interpersonalna w trakcie wyst±pieñ publicznych
- G³os – jak z nim pracowaæ wzmacniaæ, by lepiej oddzia³ywa³ na rozmówców.
MODU£ II Przygotowanie wyst±pienia
- Analiza tematu i okre¶lenie celów wyst±pienia.
- Dostosowanie metod prezentacji do grupy odbiorców.
- Regu³y projektowania wyst±pienia.
- Przygotowanie prezentacji i materia³ów uzupe³niaj±cych.
MODU£ III, IV Metody i techniki pracy z grup±.
- Pomoce wizualne: rzutnik, laptop, prezenter, flipchart i inne.
- Metody aktywizuj±ce uczestników.
- Procesy zachodz±ce w grupie i typy s³uchaczy.
- Zarz±dzanie procesem grupowym.
MODU£ V Emocje a wyst±pienia publiczne:
- Mo¿liwe pod³o¿a lêków przed wyst±pieniami;
- Praktyczne metody na radzenie sobie z trem±;
- Rola oddechu w pracy z emocjami;
- Praktyczne æwiczenia z cia³em, oddechowe i relaksacyjne dla zbudowania spokojnej i naturalnej postawy prelegenta
- Sytuacje trudne podczas wyst±pieñ
MODU£ VI, VII Æwiczenia z kamer±.
- CASE STUDY: przygotowanie oraz przeprowadzenie prezentacji na tematy zaproponowane przez uczestników.
- Wykorzystywanie w³asnego potencja³u w prowadzeniu prezentacji – opracowanie indywidualnego UPS (unical proposition of selling).
Pobierz program szkolenia.