Dla Pracodawców Dla Kandydatów O Nas Kontakt Oferty Pracy





















Dla Pracodawców / Programy szkoleñ

PRZECIWDZIA£ANIE WYPALENIU ZAWODOWEMU

czyli jak nie wypalaæ siê w pracy i radziæ sobie w trudnych sytuacjach


Pojêcie wypalenie zawodowe oznacza 'stan fizycznego i psychicznego wyczerpania, które powstaje w wyniku dzia³ania d³ugotrwa³ych negatywnych uczuæ, rozwijaj±cych siê w pracy i w obrazie w³asnym cz³owieka'

PROWADZ¡CY: psycholog biznesu z wieloletni± praktyk±, trener, coach.

Po szkoleniu uczestnicy bêd±:

  • umieli zapanowaæ nad niszcz±cym stresem i przez to mieli wiêcej pozytywnej energii wpracy,
  • znali g³ówne czynniki powoduj±ce wypalenie zawodowe,
  • potrafili zastosowaæ techniki relaksacyjne, regenerowaæ si³y,
  • wiedzieli jak radziæ sobie z syndromem wypalenia zawodowego,
  • bardziej ¶wiadomie zarz±dzaæ w³asnymi zasobami.


PROGRAM:

     
Modu³ I, II Wprowadzenie w problematykê wypalenia zawodowego (burnout)

  1. Symptomy wypalenia zawodowego.
  2. Przebieg i fazy: wyczerpania emocjonalnego, depersonalizacji, obni¿enia jako¶ci pracy.
  3. Skutki wypalenia dla pracownika i dla organizacji.

Modu³ III, IV Stres a efektywno¶æ w pracy

  1. Pracownik i stres.
  2. Samoocena poziomu stresu uczestników (test). Æwiczenie: balonowy potwór.
  3. Predyspozycje osobowo¶ciowe a prze¿ywanie stresu. Sprawd¼, czy jeste¶ osobowo¶ci±typu A?
  4. Wp³yw stresu na poziom efektywno¶ci i relacje interpersonalne.

Modu³ V Metody pokonywania stresu osobistego i wypalenia zawodowego

  1. Efektywne techniki zapobiegania stresowi i redukowania napiêcia. Techniki zdrowego oddychania i æwiczenia aerobowe, relaksacja i wizualizacja. Aktywny wypoczynek, hobby jako wa¿ne wsparcie w³asnych zasobów.
  2. Rozwijanie umiejêtno¶ci interpersonalnych, zarz±dzania czasem, kreatywno¶ci i postawy asertywnej jako jedna ze strategii zarz±dzania w³asnym stresem.
  3. Wyznaczanie celów i priorytetów. Matryca Eisenhower’a.
  4. Rozwój zawodowy i osobisty.
Modu³ VI Rola mened¿era/pracodawcy w zapobieganiu wypaleniu zawodowego w zespole pracowników
  1. Doskonalenie metod zarz±dzania i komunikacji.
  2. Definiowanie ¼róde³ i przeciwdzia³anie konfliktom
  3. Zapobieganie stresowi w¶ród pracowników i wspó³pracowników. Dopasowanie zadañ do mo¿liwo¶ci pracownika.
  4. Dzia³ania naprawcze.


Modu³ VII Stworzenie indywidualnej strategii radzenia sobie ze stresem i planowania zawodowej aktywno¶ci.

PODSUMOWANIE:

Cena: 460 z³.

pdf-ico_1.jpg Pobierz program szkolenia.


www.studio-online.plStrony www szczecin